quaro

Sortiment Quaro je vyrábaný jedením z popredných koncernov na svete špecializujúcich sa na výrobu brzdových kotúčov, brzdových obložení a komponentov odpruženia. Spoločnosť v súčasnej dobe ponúka takmer 4000 aplikácií, čím pokrýva takmer celý vozový park na svete. Výrobky spoločnosti Quaro nachádzajú svoje uplatnenie predovšetkým vo vozidlách nemeckých, francúzskych, talianskych a ázijských značiek. Ponuka koncernu teraz mieri do viac ako 70 krajín (Európa, USA, Kanada). Produkty Quaro sú distribuované výhradne spoločnosťou Auto Partner SA, ktorá v súčasnosti ponúka takmer 300 referencií spojovačiek stabilizátorov, viac ako 500 referencií brzdových dosiek a takmer 400 referencií brzdových kotúčov. Práce na ďalších aplikáciách stále trvajú. Brzdové doštičky Quaro poskytujú kratšiu brzdnú dráhu, lepšiu odozvu na brzdový pedál a vďaka ich použitiu sa zvyšuje priemerná doba medzi výmenou. Dokonalým doplnkom do páru sú brzdové kotúče Quaro navrhnuté tak, aby dokonale fungovali s doštičkami tohto výrobcu. Spojovačky Quaro sa vyznačujú zvýšenou odolnosťou v ťažkých podmienkach, čo ovplyvňuje ich dlhodobejšiu bezporuchovú prevádzku a zaisťuje vynikajúce tlmenie vibrácií pochádzajúce od stabilizačného systému.

Kvalitná zmes používaná pri výrobe dosiek spĺňa všetky bezpečnostné kritériá použité pri prvovýrobe/origináli. Brzdové doštičky Quaro nielen spĺňajú všetky štandardy, ale taktiež prekračujú ich kritériá a ich hlavné výhody zahŕňajú:

absencia vibrácií a pískanie počas brzdenia,
• dlhšia životnosť,
• oveľa lepší súčiniteľ trenia,
• menej prachu,
• nevyžadujú zahrievanie,
• optimálny účinok v celom teplotnom spektre,
• nespôsobujú predčasné opotrebenie brzdových kotúčov.



Užívatelia brzdových doštičiek Quaro ani po dlhej dobe používania nepocítia zlý účinok ani efekt slabnutia bŕzd. Brzdové kotúče Quaro sú perfektným doplnkom k radom brzdových kotúčov Quaro, ktoré majú kompozíciu z liatiny, ktorá je prispôsobená treciemu obloženiu. Sú potiahnuté antikoróznym náterom, ktorý umožňuje používateľom vychutnať si perfektný vzhľad oveľa dlhšie.

Všetky dosky Quaro sú vybavené antivibračnými vložkami. Účinne znižujú akustickú rezonanciu, vibrácie a škrípanie, ktoré sa môžu vyskytnúť počas brzdenia. Rozdiel v pohodlí podložky bez tlmiacej podložky alebo podložky s nízkou kvalitou a podložky Quaro, vybavené najvyššou triedou "shimy", okamžite pocítite. Antikorózny povlak, ktorý je pokrytý kotúčmi Quaro, spomaľuje koróziu na okrajoch disku, zabraňuje drobeniu a zaručuje vynikajúci vzhľad po oveľa dlhšiu dobu. Použitie povlaku tiež eliminuje potrebu odmasťovania diskov pred inštaláciou, čo znižuje náklady a skracuje dobu opravy.


Dobrá doštička - dobrý kotúč alebo hľadanie brzdového Grálu

O tom, že správne fungujúci brzdový systém je jedným zo základov našej bezpečnosti počas cestovania autom, vie každý. O tom, ako správne vymeniť kotúče a doštičky v aute vie aj priemerný pán Novák s otvorenou mysľou a vyznačujúci sa základnými technickými schopnosťami. Ale vie skutočne každý, čo to znamená „dobrý” kotúč a „dobrá” brzdová doštička?

Výroba kotúčov alebo brzdovej doštičky a materiálov používaných na ich výrobu, určených pre civilné vozidlá, je pomerne jednoduchá úloha. Navyše sa na tom podieľa skutočnosť, že tieto súčiastky patria medzi pravidelne vymieňané prvky brzdového systému, preto by nikoho nemala prekvapiť skutočnosť, že výrobcov týchto prvkov je ako maku a názory na ich efektivitu sú rovnako početné. Preto, aby sme si odpovedali na otázku, čo skutočne označuje „dobrá brzda”, musíme si byť vedomí skutočnosti, že hodnota dosiahnutého oneskorenia pri brzdení závisí v hlavnej miere na priľnavosti kolies k povrchu. Účinné tak nebudú tie brzdy, ktoré ich prudko zablokujú (samozrejme systémy ABS nepripúšťa ich dlhodobé zablokovanie), ale tie, ktoré vodičom kontrolovaným spôsobom umožnia dávkovanie sily brzdenia. Práve z tohto dôvodu obsahujú (alebo by prinajmenšom mali obsahovať) zmesi používané výrobcami brzdových doštičiek zmäkčujúce prísady, napr. grafit.

Nároky kladené na brzdové doštičky sú nasledujúce:

tichý chod počas procesu brzdenia aj po jeho zakončení,
• nízka úroveň emisií prachu,
• relatívne malé opotrebenie doštičiek,
• vysoká účinnosť dokonca aj pri vysokých teplotách,
• nízka cena.


Dosiahnutie predstavených technických nárokov vo vzťahu k brzdovým doštičkám je možné cestou úpravou štruktúry a chemického zloženia brzdového obloženia. Bohužiaľ je v súčasnosti brzdové obloženie ďaleko idúcim kompromisom, obzvlášť medzi malým opotrebovaním a úrovňou emisií prachu. Preto sú v ponuke na trhu dostupné doštičky označované ako „tvrdé”, vyznačujúce sa nízkou prašnosťou, ale majúce podstatný vplyv na zrýchlené opotrebenie brzdového kotúča, a „mäkké” doštičky, ktorých vlastnosti sú úplne opačné. Každý z výrobcov sa snaží nájsť „zlatý stred” a vyvíja neustále nové zmesi brzdového obloženia, umožňujúce dosiahnutie protikladných vlastností.

Tematyka Téma trecieho páru kotúč-doštička je oveľa zložitejšia. Pohybujúce sa vozidlo má kinetickú energiu priamo úmernú jeho hmotnosti a gravitačnému zrýchleniu. Úlohou brzdového systému nie je nič iné, než jej zničenie premenou na tepelnú energiu na povrchu kontaktu doštičky a brzdového kotúča. Počas brzdenia (vo výsledku trenia týchto dvoch prvkov o seba) sa generuje veľké množstvo tepla a teploty dosahujú až 400 ° C, čo je hodnota bezpečná pre osobné vozidlá. Nad touto hodnotou dochádza k javu tzv. fadingu, teda zanikaniu brzdiacej sily.
Ako teda určiť, ktorý z dvoch kotúčov s rovnakým určením sa môže ukázať byť lepší ako druhý? Vo vzťahu k javu fadingu a narastajúcej teplote sústavy kotúč-doštička, v tom najjednoduchšom poňatí, na základe hmotnosti. Prečo? Ide o tepelnú kapacitu sústavy Tepelná kapacita je fyzikálna veličina určujúca množstvo tepla potrebné na zmenu teploty telesa/súčiastky o jeden stupeň. Tá je zase pomerná k množstvu materiálu a teda k hmotnosti. Bude teda ťažšie rozohriať kotúč s väčšou hmotnosťou a tým sa aj priblížiť nebezpečným hraniciam jeho používania. Pokiaľ je reč o zahrievaní súčasťou, nemôžeme zabudnúť na otázky spojené s chladením kotúčov. Správny návrh brzdového kotúča, zohľadňujúci vnútorné rebrovanie slúžiace na najefektívnejšie chladenie, je natoľko dôležitý, že čím ďalej všeobecnejšie používajú brzdové kotúče so smerovým drážkovaním, ktoré, pokiaľ sú zle namontované, nebudú plniť predpokladané podmienky chladenia.

Prevádzkové podmienky majú nespochybniteľný vplyv na to, ako sa budú správať brzdové kotúče a doštičky počas používania. Málokto vie, že opotrebované prvky riadiaceho systému, nesprávna geometria kolies, nevyváženie kolies alebo dokonca nesprávne momenty ich dotiahnutia negatívne ovplyvňujú brzdové kotúče, obzvlášť tie s veľkými priemermi, keď menia ich geometrické rozmery nerovnomerným opotrebovaním. Je teda nutné sa obzvlášť zamerať na jednu z chýb robenú vodičmi, konkrétne na držanie stlačeného brzdového pedála po zastavení auta po dlhodobom brzdení z vysokých rýchlostí. Ako už bolo spomenuté, chladenie kotúčov je veľmi dôležité a udržiavanie kontaktu doštičky s kotúčom znemožňuje vychladnutie súčastí v tejto oblasti. Nakoniec dochádza k miestnej zmene štruktúry materiálu kotúča, čo vedie k zmene súčiniteľa trenia a vo výsledku k poklesu účinnosti brzdenia. Vyššie uvedené aspekty sa však týkajú obdobia prevádzky a vypovedajú viac o nás samých, než o produktoch a výrobkoch.

Je to ale všetko? Samozrejme, že nie. Rovnako dôležitým aspektom budúceho správneho fungovania brzdového systému je spôsob prepravy a skladovania brzdových kotúčov. Na trhu môžeme naraziť na kotúče s priemermi prekračujúcimi 350 mm as hmotnosťou 7,5-8 kg, takže sa jedná o ťažké predmety. V súvislosti s tým nie je spôsob ich prepravy a uskladnenia menej dôležitý, než predtým popísané fyzikálne aspekty. Nepresnosti v skladovaní (nadmerné alebo nerovnomerné zaťaženie kotúčov počas skladovania) môže viesť k ich deformovaniu ešte pred montážou.

Vedomí si všetkých týchto aspektov (a mnohých iných) týkajúcich sa správne navrhnutých a uskladnených prvkov brzdového systému Vám predstavujeme produkty značky QUARO, ktoré splnia Vaše veľmi vysoké nároky. Dúfame, že prečítanie tohto článku a ponuka nového produktu povedú k tomu, že sa všetky výhrady týkajúce sa výrobcu doštičiek a kotúčov stanú minulosťou.


Brzdové kotúče High Carbon v ponuke firmy AUTOPELA

Tento typ kotúčov sa už dlhšiu dobu montuje v prvovýrobe v automobiloch triedy premium alebo s výkonnými pohonnými jednotkami, aby sa zvýšila spoľahlivosť a účinnosť brzdového systému.

Kotúče Quaro High Carbon sú vyrobené zo špeciálnej liatiny, v ktorej je vyšší obsah uhlíka a tiež ďalšie prvky, vďaka ktorým majú inú tvrdosť a lepšiu tepelnú vodivosť. Lepšia tepelná vodivosť znamená, že kotúče s vysokým obsahom uhlíka rýchlejšie odvádzajú teplo generované pri brzdení. Vďaka vyšším štandardom spracovania a rozdielnej hustote liatiny sa kotúče s vysokým obsahom uhlíka vyznačujú nižšími vibráciami pri brzdení a tichšou prevádzkou.


Ponuka Quaro High Carbon v súčasnej dobe obsahuje takmer 100 referencií a bude systematicky rozširovaná. Objednávacie číslo je rovnaké ako pri štandardných kotúčoch Quaro, ale na koniec je pridaná prípona HC, napr. QD7442HC (ekvivalent QD7442). Konkrétne kotúče pasujú napríklad na Škoda Octavia, 2004-2010, 1,9 TDI, 77KW

Ponuka Quaro High Ceramic momentálne obsahuje takmer 150 referencií a bude takisto systematicky rozširovaná. Objednávacie číslo je rovnaké ako pri štandardných platničkách Quaro, ale na koniec je pridaná prípona C, napr. QP2226C (ekvivalent QP2226) na konkretne auto uvedené vyššie.